Borup Idrætsforening

Borup Idrætsforening ligger på trods af navnet i Låstrup. Fodboldklubben har en glorværdig fodboldhistorie, da klubben i 7 år i midten af 1950'erne spillede i Mesterrækken, der var datidens 3. bedste række. Typiske modstandere var VFF, Nibe og Aalborg. Holdet blev kaldt "Husmandsholdet", da de fleste af spillerne var husmænd på egnen. Tilskuerrekorden blev sat i en oprykningskamp mod Nibe, hvor over 4.000 tilskuere så Borup spille. Kampen var flyttet til Viborg i erkendelse af, at det lille stadion i Låstrup var for lille til den slags kampe.

I 1954 var Gunnar Nu på besøg i Låstrup for at lave en reportage om landsbyholdet der spillede i Mesterrækken. I reportagen blev bl.a. provst Kristensen interviewet. Han kunne fortælle, at han blev nødt til at henlægge gudstjenesterne efter kampprogrammet for ellers kom der ingen i kirken.

I samme periode var Borup IF en enkelt gang at finde på tipskuponen i en kamp mod Nr. Sundby. På samme kupon var en landskamp mellem Danmark og Schweiz.

Klubben har i dag 3 herreseniorhold, hvoraf ét spiller i serie 3 og ét i serie 5, samt et oldboyshold. Klubben har samarbejde med Valkyrien i Skals og Ulbjerg Idrætsforening om et 11 mands damehold i Serie 1 og et lavere rangerende 7 mandshold. Samarbejdet spiller på kvindesiden under navnet SUB09, mens diverse ungdomshold spiller under navnet SUB88.